Salát z pekingského zelí se sezamem a chilli

Publikováno: Chilli recepty

V zimním období je přísun vitamínů víc než nutností a pokud jsou v takové chutné formě, jako je tomu u tohoto receptu, je to ještě lepší. Čínské zelí je dostupné prakticky po celý rok, obsahuje více vitamínu C než citron, draslík, hořčík, vápník a mnoho dalších užitečných látek. Další suroviny jako je paprika, zázvor a chilli pak umocní příznivý vliv na zdraví.

Budete potřebovat následující suroviny:

Hlávka pekingského zelí

Dvě papriky

Větší mrkev

Polévková lžíce sezamových semínek

Čerstvé nebo sušené chilli – ideálně Capsicum Chinense (odkaz co je to chinense?)

3 cm čerstvého zázvoru

8 lžic rýžového octa

8 lžic vody

4 lžíce sezamového oleje

2 lžičky cukru

Půl lžičky soli

Petržel na dozdobení

 

Postup přípravy:

Zelí, papriku i mrkev očistěte, nakrájejte na souměrné nudličky, vložte do mísy a důkladně promíchejte.

Na zálivku si zvlášť do mísy nastrouhejte slupky zbavený zázvor. Přidejte ocet, vodu, sezamový olej, cukr, sůl a chilli. Nechte pár minut odležet, chutě se pak krásně spojí a chilli prostoupí do celé zálivky.

Těsně před podáváním zalijte zálivkou, důkladně promíchejte, zasypte sezamem, dozdobte petrželkou a podávejte.

Komentář

Antispam kód